ПП «Західна Ліфтова Компанія «ГРУП» відвідати їхню компанію (лютий 2013р. м. Бурса, Туреччина) з метою ознайомлення з виробництвом HASASANSOR та якістю ліфтів, які компанія надає для продажу.
Працівник ПП «ЗЛК «ГРУП» відвідали компанію HASASANSOR. Після ознайомлення (та й зрештою аналізу) виробництва нами було запропоновано внесення змін у конструкціях деяких вузлів ліфтів. Керівництво виробника в основному погодилось з зауваженнями і внесенням змін при майбутніх поставках в Україну.
Це були перші кроки співпраці. Наступним кроком було проведення Сертифікації ліфтового обладнання та виробництва компанії HASASANSOR для видачі Сертифікату Відповідності та всіх Дозвільних документів поставок ліфтів компанії HASASANSOR в Україні.
20 лютого 2013 року було запрошено Сертифікаційний центр ТИСК (м. Харків) разом з працівниками ПП «ЗЛК «ГРУП» провести аналіз з виробництва та якість продукції HASASANSOR з метою видачі Сертифікату відповідності та всіх Дозвільних документів поставок, монтажу і експлуатації ліфтового обладнання HASASANSOR в Україні.
В результаті проведеної роботи було видано Сертифікат відповідності № UA.TR.007.0440-13 від 25.02.2013р. та Декларацію про відповідність № UA.007.D.00036-13 від 26.02.2013р.
Крім цього, компанія HASASANSOR видало нашій компанії ПП «ЗЛК «ГРУП» «Представництво HASASANSOR в Україні» та ексклюзивне право на продаж продукції HASASANSOR в Україні.
Керівництво HASASANSOR – директор Хусейн Кешанли проінформував нас в тому, що компанія HASASANSOR лише виготовляє обладнання і розпродує ліфти по всій території Туреччини та інших країнах світу.
Питанням монтажу і експлуатації займаються інші компанії. Тобто, ліфтовий ринок (зрештою як і в інших розвинутих країнах) розподілений: виробник, монтажники, обслуговуюча компанія.
Але після перших поставок HASASANSOR для нашої компанії ПП «ЗЛК «ГРУП» виникли ряд проблем:
- Поставка неякісних комплектуючих. Це було видно при виконанні монтажних робіт.
- Невідповідність комплектації обладнання згідно технічної документації (PackingList) і поставлене обладнання в більшості випадків і не співпадає.
- Невідповідність вузлів та комплектуючих до заявлених технічних завдань по ліфтах.
- Недотримання термінів поставок ліфтів згідно умов Контракту про поставку (перевищення терміну з 1,5 місяці до 4-х місяців).
- Вихід з ладу основних вузлів та агрегатів під час введення в експлуатацію ліфта.
- Вихід з ладу вузлів та агрегатів після 2-3 місячної експлуатації.
Можна назвати ще багато різних негативних недоліків по поставках ліфтів HASASANSOR в Україну.
Звичайно всі ці недоліки та свої претензії ПП «ЗЛК «ГРУП» висловила компанії HASASANSOR.
В деякій мірі керівництво HASASANSOR «виправляло» свої недоліки. Проте, в більшості випадків наша компанія за свої кошти «згладжувала» ситуацію і виправляла помилки HASASANSOR. Ми ще декілька разів відвідували HASASANSOR і переконували керівництво у тому, що необхідно кардинально змінити підхід і підняти рівень якості поставок своєї продукції при виготовленні та комплектації всіх вузлів та агрегатів ліфта при поставках «комплектних ліфтів» в Україну. З досвіду поставлених ліфтів для нашої компанії ПП «ЗЛК «ГРУП» склалось враження, що на заводі HASASANSOR (виготовляються кабіни, кронштейни, двері кабіни та шахти, механічна частина приводу і кріплення дверей, зборка станцій керування ліфтом, буфери кабіни і противаги та деякі інші комплектуючі) при відвантаженні ліфта «в комплекті» спочатку на автомобіль (транспорт) відгружаються деталі та вузли виготовлення на заводі HASASANSOR, а потім «гамузом» довантажується («по дорозі») решта вузлів від заводів-виробників по решту комплектації.
Наша компанія «пережила» і відчула колапси поставок. Для прикладу на 5 ліфтів з відповідно різними технічними характеристиками ми отримали котушку канату загальною довжиною 1000 м. Але канат повинен був бути порізаний (і промаркований!) на кожен з п’яти ліфтів.
В даному випадку 2 шт. ліфтів направлялись в м. Коблево (Миколаївська обл.), а 3 шт. в м. Львів. Завдяки «такій економії» котушка з канатом мандрувала по маршруту Львів- Коблево-Львів. Крім цього, було поставлено «в’язку» напрямних (основних і противаги) де загальна кількість співпадала метражу. Але… кількість основних направляючих була на 7 штанг менше ніж відповідна кількість направляючих противаги.
Відповідь від HASASANSOR:
- А хіба ви самі не можете порізати канати під свої технічні завдання?
- А хіба вам не все одно які направляючі ми вам поставили? Кількість в метражу співпадає!
Звичайно канати порізали самі, а направляючі добирали з м. Вінниця і за свій кошт доставляли до Львова. Крім цього, було багато інших випадків по неякісній (зрештою недобросовісної) комплектації по приводам ліфта (переплутали приводи П-630 і П-450 відповідно і шківи та кріплення підлебідочних площадок). Станції керування основною платою та ще багато «не співпадань».
На наш погляд це відсутність вхідного контролю на компоненти ліфтового обладнання від постачальників по комплектації, відсутність внутрішнього контролю за якістю виробництва HASASANSOR, а також повна відсутність контролю при відвантаженні ліфта. На наше глибоке переконання працівникиHASASANSOR, які відвантажують обладнання не є спеціалістами і практично не знають комплектації ліфта.
Про це ми часто казали генеральному директору Хусейну Кешанли.
Але, завдяки проведеної рекламної компанії в Україні HASASANSOR вирішило скористатись «моментом» і продати чим більше ліфтів в Україну. Керівництво HASASANSOR використало принцип «ПЕРЕКОТИ ПОЛЕ». Тобто, HASASANSORінтенсивно роздає свої «Представництва» багатьом ліфтовим компаніям України і інтенсивно збільшує поставки ліфтів в Україну (орієнтовно біля 90-100 ліфтів в 2015 років). Але… тут починаються проблеми… Практично кожен 4-й ліфт «не запускається». А коли «запустився» чомусь за 20-30 днів зупиняється. Бо, як кажуть в Україні «шила в мішку не сховаєш» або ще влучніше «брехнею світ перейдеш, але назад не вернешся».
Надаємо деякі «офіційні дані» з нашого досвіду по поставках.
Компанія «ЗЛК «ГРУП», отримала три гідравлічні ліфти виробництва HASASANSOR.
Завдання № КВ-916, № КВ-917, які було встановлено в м. Ковель (Волинська обл.) та завдання № № КВ-677, який встановлено в м. Львів. Ліфти практично одинакові на 4 зупинки вантажопідйомністю 400 і 450 кг. Гідропривід від італійської компанії ELMO та ETTIMA (MECCANICA). Проте… з деякими компонентами від заводу HASASANSOR.
13-16 жовтня 2015р. працівники нашої компанії відвідали виставку InterLift-2015 в Аугсбургу. І мали можливість поспілкуватись з виробниками цих гідроагрегатів, які підтвердили, що конструкція – з’єднання таких гідроагрегатів є виготовлено на заводі HASASANSOR.
При запуску ліфта № КВ-916 через 6 днів повністю виходить з ладу гідропривід. Після демонтажу цього гідроприводу було виявлено, що кріплення гідроприводу (резинові подушки-амортизатори) не витримують середовища гідравлічного масла розбухають і розриваються вщент на частини і відповідно гідропривід виходить з ладу (Надаємо фото пошкоджених подушок–амортизаторів виробництва HASASANSOR):
Крім цього, компанія HASASANSOR застосувала «ноу-хау»: крутильний момент між насосом і електродвигуном передається за допоміжною «унікальною» з’єднуючою муфтою-перехідника. Тобто, з валу діаметром 32 мм крутильний момент передається через «зменшений» вал діаметром 19 мм (надаємо фото):
Неважко порахувати, що крутильний момент, який передається «з валу на вал» забезпечується відповідно валами січенням 800 мм 2 (посадка 60 мм)з переходом на 280 мм 2 (посадка 35 мм). Тобто, невідповідність майже в 3,5 рази. Напевно стає зрозумілим, що така конструкція «не має права на життя». Саме тому, «ноу-хау» від HASASANSOR приносить нашій компанії на цьому конкретному випадку досить значних збитків (4 рази ремонтували цю недосконалу систему та виплатили неустойку Замовнику за простой ліфтів). На даний час, знову зупинився «черговий ліфт». Надали листа–претензію компанії HASASANSOR (лист № 4 від 04.0.3.2016). Проте, відповіді немає. Також прогнозовано очікуємо зупинки ліфт № КВ-677, який має зупинитись через «ноу-хау» від HASASANSOR.
Є зауваження до якості гідроциліндрів.
На заводі HASASANSOR гідроциліндри «зберігаються» на відкритому майданчику під «легеньким» під навісом. Відповідно під впливом вологого повітря (і води) на поршні багатьох штоків циліндрів утворюється ржав чина. Саме такий подарунковий екземпляр ми отримали на ліфті завдання No КВ-677. Корозія зробила «стежку» на штоку гідроциліндра і гідравлічне масло відповідно (з наростаючою інтенсивністю) витікає через сальники. Про всі ці недоліки керівництво HASASANSORзнає, але вдає «що не чує».
Шановні друзі! Напевно на всіх 44 сторінках журналу не стане місця для фіксації фактів і розміщення фото бракованих деталей і «ноу-хау» від HASASANSOR. Так, наша компанія «ЗЛК «ГРУП» має гіркий досвід співпраці з HASASANSOR. Ми сподівались на хорошу співпрацю. Бо є багато якісних деталей і вузлів. Але ця решта – недобросовісна комплектація і недотримання термінів поставок спонукала нас вжити цей вислів: HASASANSOR- «Чемодан без ручків». Оскільки, після майже трьохрічної співпраці «ЗЛК «ГРУП» не змогла переконати керівництво HASASANSOR поставляти комплектні ліфти з якісними компонентами. Тому «важко нести та шкода викинути». Але мий прийшли до висновку, що «краще викинути». Тому наша компанія ЗЛК «ГРУП» в односторонньому порядку категорично відмовляється від поставок ліфтів HASASANSOR і анульовує Сертифікат на представництво.
Краще викинути, краще визнати те, що за привабливою ціною є ще якість, терміни і найбільш важливе відповідальність за поставлену продукцію.
Компанія ЗЛК «ГРУП» приносить вибачення перед всіма покупцями продукції HASASANSOR, які вже закупили ліфти. А також застерігаємо майбутніх покупців від «авантюрних» пропозицій від багатьох «Представників HASASANSORв Україні» по закупівлі обладнання цього виробника.
Компанія ЗЛК «ГРУП» готовить всі необхідні доказові матеріали та документи для припинення поставок продукції HASASANSOR в Україні і анулювання Сертифікату відповідності в Україні.
Україна є складовою Європи і повинна завозити продукцію лише хорошої якості, яка відповідає всім вимогам стандартам України і відповідає всім вимогам та стандартам ЄС.
Про це повинні знати і усвідомлювати наші партнери постачальники.
Для наглядності надаємо деякі фотографії і креслення продукції HASASANSOR.
Перехідна муфта-втулка між електродвигуном і насосом. Вага – 800 грам
(«НОУ-ХАУ» від HAS ASANSOR )
Крім цього, запрошуємо відвідати Міжнародну спеціалізовану виставку «ExpoLift Ukraine – 2016», яка відбудеться 18-20 квітня 2016р. в м. Львові. На спеціальному стенді будуть виставлені «екземпляри» продукції HASASANSOR для ознайомлення «Представникам HASASANSOR в Україні» та потенційним покупцям ліфтів виробництва HASASANSOR.
До зустрічі на ExpoLift Ukraine-2016.
З повагою директор, ПП «ЗЛК «ГРУП»